Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789065237224 |
"Innoveren kun je leren" geeft een inleidend overzicht in diverse innovatietheorieën. Verschillende perspectieven op innovatie worden begrijpelijk en overzichtelijk uitgelegd. Als je geïnteresseerd bent in innovatie is dit het boek dat je moet hebben!Deel 1 - Economische theorieën van innovatieDit gedeelte beschrijft theorieën met een economische oriëntatie. Deze theorieën focussen op de rol van technologische verandering voor de concurrerende positie van bedrijven en landen. Belangrijke inzichten zijn dat technologische verandering in het economische systeem zit en niet als iets externs moet worden bestudeerd. Daarnaast ligt de nadruk op het systeem als geheel in het hoofdstuk over innovatiesystemen en het inzicht dat historie een belangrijke rol speelt wordt benadrukt bij de theorie path dependency.Deel 2 - Sociologische en historische theorieën van innovatieDeel 2 van het boek bestaat uit theorieën die zich richten op de interactie tussen technologie en maatschappij. De focus ligt hierbij op interacties tussen sociale groepen, belangen en macht. De theorie van SCOT legt de nadruk op sociale groepen en de interpretatie die zij hebben van een technologie. Large Technological Systems beschrijft het 'naadloze' web van technologie, wetenschap en maatschappij. Het Multi Level Perspective tot slot, beschrijft de transitie van een technologie vanuit een niche ontwikkeling tot aan een verandering in het sociaal technisch regime.Deel 3 - Management en organisatie van innovatieHet laatste en derde deel van het boek is het grootste deel. De theorieën gaan hier over de strategische positie en timing van bedrijven en algemene denkbeelden over innovatie. De vraag op welke manier en wanneer bedrijven profiteren van innovatie wordt gesteld in de hoofdstukken Technology cycles, User innovation, Disruptive innovation en Diffusion of innovation. De hoofdstukken Open innovation en Frugal innovation beschrijven hoe er op een andere manier over innovatie nagedacht kan worden. Tot slot gaat het hoofdstuk over de Innovationfunnel over de manier waarop organisaties kunnen innoveren.