Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789052612034 |
Deze Management Briefi ng geeft een overzicht van de geschiedenis van het denken over management en presenteert een managementmodel (het 'Quinn-model') waarin de 'concurrerende waarden' van de managementtaak zijn geïntegreerd. Het model biedt inzicht in de relatie tussen inzichten en vaardigheden waarover een manager moet beschikken.Een manager vervult vele rollen: producent en bestuurder om de richting van de organisatie te bepalen en de productiviteit en efficiency te stimuleren. Voor human resource mangement moeten managers de rollen van mentor en stimulator vervullen. Om te organiseren en stabiliseren moeten managers ook als coördinator en controleur optreden. Innovator en bemiddelaar zijn zij ten slotte om veranderingen ten behoeve van groei te initiëren. Het hiergepresenteerde model integreert deze tollen en legt uit welke vaardigheden per rol van toepassing zijn.